2024, За всички градове
2024, За всички градове
Индексът на структурите на общинското здравеопазване е с обща стойност от 3,15 точки. Същата стойност е отчетена и през предходната година.
Водещи позиции в класацията заемат структурите на общинското здравеопазване в София (3,85), Русе, Пловдив и Бургас с по 3,82 т., а на последните места в класацията са структурите в общините Сливен (2,15), Силистра (2,40), Варна (2,77) и Кърджали (2,79). Общините, в които има специализирани болници (като например КОЦ в Русе,) и в които има добре функциониращи частни болници (Пазарджик, Благоевград) регистрират и по-добри резултати в индекса. Причината за това е наличието на необходимия медицински персонал и апаратура. Общините, в които няма общински лечебни заведения, общината притежава минимален дял на общинска собственост, или има високо ниво на здравно неосигурени лица (например Сливен) изпитват финансови проблеми и в общия случай регистрират по-ниски резултати.
Като цяло, резултатите от изследването показват, че структурите на общинското здравеопазване нямат добре развити системи за противодействие на корупцията и в общия случай не възприемат тази тема като важна, въпреки че има отделни опити в тази насока. В сравнение с предходната година има установени мерки от някои болници, изразяващи се в изпълнение на законовите изисквания за въвеждане на системи за защита на лицата, сигнализиращи за нарушения.
Като добри практики могат да бъдат посочени инициативи в Смолян, Велико Търново и Кюстендил. Община Смолян е сключила тристранен договор с Тракийския университет и МБАЛ “Д-р Братан Шукеров” за практическо обучение на медицински сестри. Теоретичното обучение е в Тракийски университет, общината финансира стипендиите на обучаващите се, а те започват своята практика в МБАЛ “Д-р Братан Шукеров”. Подобна практика има и МБАЛ Кюстендил. Община Велико Търново е създала общински фонд “Заедно”, който се ангажира със съдействие на специалисти, желаещи да работят в общинските болници.
Наличие на ясно дефинирани правила относно управлението на общинската собственост в сферата на здравеопазването 0.00
Наличие на експертен капацитет на Общинския съвет да контролира лечебните заведения 0.00
Наличие на адекватно поддържана материална база 0.00
Наличие на стандартно техническо оборудване 0.00
Осигуреност със специалисти съобразно регистрацията на лечебните заведения 0.00
Адекватно ниво на заплащане, създаващо предпоставки за задържане на специалистите в общинските структури за здравеопазване 0.00
Общинските структури в здравеопазването имат собствени антикорупционни политики 0.00
Общинските структури в здравеопазването се включват и участват активно в политики и инициативи за превенция на корупцията в общината, граждански контрол и добро управление 0.00
Общинските структури в здравеопазването осигуряват публично достъпна информация за тяхното ръководство и за контролните органи 0.00
Общинските структури в здравеопазването осигуряват публично достъпна информация относно финансовите аспекти от дейността си 0.00
Общинските структури в здравеопазването депозират годишните си финансови отчети и отчети за управлението пред Общинския съвет 0.00
Общинските съветници имат осигурен достъп до конкретни документи във връзка с управлението на общинските структури в здравеопазването 0.00
Местните граждански организации и медии имат осигурен достъп до конкретни документи във връзка с управлението на общинските структури в здравеопазването 0.00
Наличие на етични правила за ръководствата и контролните органи на общинските структури в здравеопазването 0.00
Създадени механизми за разглеждане на сигнали на граждани относно нередности в управлението на общинските структури в здравеопазването 0.00
Създадени механизми за разглеждане на сигнали за нередности при управлението на болниците, подадени от служители в болниците 0.00
2024 - За страната, стойности на индекса по стълбове