Индекс 2023
Общинска администрация
2023, ОБЩИНА Добрич
4.20
Капацитет
4.42
Роля
4.13
Управление
4.06
ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНДЕКС Общинска администрация
Капацитет 4.42
Адекватни ресурси 4.50

Изградена система за предоставяне на качествени и в срок административни услуги 4.00

Общината използва система за електронно предоставяне на услуги 5.00

Независимост 4.33

Въведени правила и практики, гарантиращи на служителите възможност да изпълняват служебните си задължения без външна намеса 5.00

Определен е ред за подаване на сигнали за нередности във функционирането на администрацията от страна на гражданите 4.00

Сигналите и предложенията от служителите водят до подобряване работата на администрацията 4.00

Роля 4.13
Насърчаване на отчетност и участие 4.00

Общината поддържа обратна връзка с гражданите и потребителите на административни услуги 5.00

При планирането на общинските политики е осигурена възможност за гражданско участие 4.00

При планирането на общинските политики е осигурена възможност за легитимно участие на местния бизнес 3.00

Местни данъци и такси 5.00

Информацията относно плащането на данъците е публикувана на достъпно място в офисите/интернет сайта на общината 5.00

Осигурена и възможност за плащане на данъци и такси чрез сайта на общината 5.00

На сайта на общината се публикува редовно информация относно постъпилите приходи от данъци и такси 5.00

Управление на собствеността 4.50

Съществува списък (регистър) на недвижимата общинска собственост (сгради, земи и т.н.) с възможност за справки от гражданите 5.00

Корупционни скандали по разпореждане с общинска собственост 4.00

Обслужване, благоприятстващо инвестициите 3.00

Създадена структура със специализирани функции за насърчаване на инвестициите и взаимодействие с бизнеса 3.00

Създадена специализирана секция в сайта на общината с информация относно условията за осъществяване на бизнес, включително и за привличане на инвестиции 3.00

Управление 4.06
Прозрачност 3.67

Администрацията публикува на сайта на общината за обществено обсъждане проектите на стратегически документи и нормативни актове 5.00

Администрацията поддържа на сайта на общината регистър на разрешителните за строеж и общ устройствен план 3.00

Администрацията поддържа списък (регистър) на предприятията, които са общинска собственост, и публикува отчети за тяхната дейност 3.00

Отчетност на служителите в общинската администрация 4.50

Администрацията публикува годишни отчети за своята дейност 5.00

Резултатите от проверките се докладват на ръководството, като се вземат решения за отстраняване на пропуски и за налагане на санкции 4.00

Почтеност на служителите в местната администрация 4.00

Съществуватясно разписани етични правила на общинския служител 4.50

Съществува механизъм за контрол по изпълнението на Етичен кодекс/етични правила 5.00

Деклариране на несъвместимост и конфликт на интереси 5.00