Индекс 2023
Общинска администрация
2023, ОБЩИНА Шумен
3.79
Капацитет
4.13
Роля
3.90
Управление
3.36
ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНДЕКС Общинска администрация
Капацитет 4.13
Адекватни ресурси 4.25

Изградена система за предоставяне на качествени и в срок административни услуги 4.50

Общината използва система за електронно предоставяне на услуги 4.00

Независимост 4.00

Въведени правила и практики, гарантиращи на служителите възможност да изпълняват служебните си задължения без външна намеса 5.00

Определен е ред за подаване на сигнали за нередности във функционирането на администрацията от страна на гражданите 5.00

Сигналите и предложенията от служителите водят до подобряване работата на администрацията 2.00

Роля 3.90
Насърчаване на отчетност и участие 3.08

Общината поддържа обратна връзка с гражданите и потребителите на административни услуги 4.00

При планирането на общинските политики е осигурена възможност за гражданско участие 3.25

При планирането на общинските политики е осигурена възможност за легитимно участие на местния бизнес 2.00

Местни данъци и такси 5.00

Информацията относно плащането на данъците е публикувана на достъпно място в офисите/интернет сайта на общината 5.00

Осигурена и възможност за плащане на данъци и такси чрез сайта на общината 5.00

На сайта на общината се публикува редовно информация относно постъпилите приходи от данъци и такси 5.00

Управление на собствеността 4.50

Съществува списък (регистър) на недвижимата общинска собственост (сгради, земи и т.н.) с възможност за справки от гражданите 5.00

Корупционни скандали по разпореждане с общинска собственост 4.00

Обслужване, благоприятстващо инвестициите 3.00

Създадена структура със специализирани функции за насърчаване на инвестициите и взаимодействие с бизнеса 3.00

Създадена специализирана секция в сайта на общината с информация относно условията за осъществяване на бизнес, включително и за привличане на инвестиции 3.00

Управление 3.36
Прозрачност 3.33

Администрацията публикува на сайта на общината за обществено обсъждане проектите на стратегически документи и нормативни актове 4.00

Администрацията поддържа на сайта на общината регистър на разрешителните за строеж и общ устройствен план 1.00

Администрацията поддържа списък (регистър) на предприятията, които са общинска собственост, и публикува отчети за тяхната дейност 5.00

Отчетност на служителите в общинската администрация 2.50

Администрацията публикува годишни отчети за своята дейност 2.00

Резултатите от проверките се докладват на ръководството, като се вземат решения за отстраняване на пропуски и за налагане на санкции 3.00

Почтеност на служителите в местната администрация 4.25

Съществуватясно разписани етични правила на общинския служител 3.00

Съществува механизъм за контрол по изпълнението на Етичен кодекс/етични правила 4.00

Деклариране на несъвместимост и конфликт на интереси 5.00