Индекс 2023
Медии
2023, ОБЩИНА Сливен
2.82
Капацитет
3.15
Роля
2.50
Управление
2.81
ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНДЕКС Медии
Капацитет 3.15
Капацитет на местните медии 2.50

На местно ниво е налице разнообразие от медии 3.00

Финансова обезпеченост на медиите, позволяваща им да изпълняват ефективно своите функции на източници на информация 2.00

Независимост 3.80

През последната една година има случаи на сплашване и тормоз над журналисти във връзка с тяхната работа 4.00

През последната година има случаи на уволнени журналисти поради противоречия  със собственика/редактора на медията 5.00

Местните власти правят опити да оказват контрол върху местни медии посредством разпределение на рекламни бюджети и бюджети за информационни дейности 4.00

Степен, до която местните медии определят своите приоритети според управлението на една или друга партия 3.00

Контролиране на достъпа до официални и неофициални медийни източници 3.00

Роля 2.50
Разследване и изобличаване на случаи на корупция 1.50

Разследвания и разкрити от местните медиите значими случаи на корупция, злоупотреби и нередности 1.00

В местните медии има създадени рубрики, в които се публикува информация относно разследвания; предоставя се възможност за сигнали от страна на граждани 2.00

Информиране на местната общественост относно корупцията. Осигуряване плурализъм на гледните точки 3.50

Налице са специализирани медийни програми, кампании, насочени към запознаване на широката публика с начините за противодействие на корупцията и с принципите за добро управление 3.00

Местните медии осигуряват политически плурализъм и не са инструмент за дискредитиране на политически противници 4.00

Управление 2.81
Принос за прозрачни и почтени избори – отразяване на предизборните кампании 3.00

Местните медии осигуряват публичност на договорите относно отразяване на предизборните кампании 1.00

Медиите не осъществяват системни негативни кампании срещу регистрирани участници в изборите 5.00

Прозрачност на местните медии 2.50

Местните печатни и електронни медии публикуват на сайтовете си/печатните издания информация за собствеността си 3.00

Печатните медии и електронните сайтове спазват практика да посочват автора на публикуваните информационни материали, коментари и анализи 2.00

Отчетност на медиите на местно ниво 3.50

Местните медии редовно предоставят право на отговор и поддържат форуми за обратна връзка 4.00

Местните медии публикуват тарифи и договори с политически партии и коалиции във връзка с предизборни кампании 3.00

Почтеност на медиите на местно ниво 2.25

Медиите са се aнгажирали да спазват етичен кодекс, установен от съответната медия или от професионално сдружение 3.00

Етичните разпоредби се прилагат ефективно, действат реални санкции, провеждат се обучения за журналисти по въпросите на етиката 1.00

Спазва се основното правило за проверка на информацията от различни информационни източници 3.00

Получавана защита от професионална журналистическа асоциация 2.00