
2017, ОБЩИНА Добрич
Местният бизнес в Община Добрич получава обща оценка 2,42, което е значително под средното за страната. Най-високи оценки получава измерението капацитет, а най-ниски – ролята на бизнеса в местната система за почтеност.
Съществено предизвикателство е активизирането на приноса на местния бизнес за иницииране на политики за прозрачност и превенция на корупцията. Местният бизнес сектор не е заинтересуван и не участва в антикорупционни инициативи на местните власти – в изследвания период не са открити значими инициативи на местния бизнес в сферата на антикорупцията. Също така, местният бизнес не подкрепя антикорупционни инициативи на гражданското общество. Примери за подкрепа се установяват по-скоро във връзка с дейността на организации, работещи в сферата на културата и социалните дейности.
Оценките на показателите за вътрешно управление на бизнес организациите и по-големите фирми в общината също следва да се надградят с добри практики на публикуване на информация относно управителни органи, собственици/членове и стратегически решения за развитие. Фирмите и бизнес организациите имат разнородна практика за публичност на информацията относно техните управителни органи, собственици/членове и стратегически решения за развитие (част от тях публикуват пълна информация по част от темите, други – частична информация по част от темите; трети – не публикуват). Фирмите-членки масово нямат собствени сайтове, като по-голяма публичност се придобива благодарение на сайтовете на бизнес организации, в които членуват. Бизнес организациите декларират, че се отчитат пред своите членове, но информация за това не може да бъде публично открита. Фирмите и бизнес организациите не отдават дължимото внимание на етичните аспекти в своята дейност – с малки изключения, на интернет страниците не могат да се открият етични правила и кодекси, и не се прилага активна политика за промотирането им. Бизнес организациите прилагат отделни аспекти на политика за нулева толерантност създадени правила за проверки на сигнали за нередности; кутии за сигнали; периодични обучения; осъществени разследвания по сигнали за нередности; предприети действия.
Решенията на местната власт относно правилата за икономическа дейност в общината не са резултат на задкулисно лобиране 3.00
Представителите на местния бизнес не са обект на злоупотреба с власт от страна на органите на местното самоуправление и контролните органи 1.50
Местният бизнес се ползва активно от възможностите за съдебна защита и контрол 4.00
Местният бизнес сектор участва активно в политики за прозрачност и превенция на корупцията в общината 1.00
Местният бизнес сектор е инициатор на собствени политики с ефект върху антикорупционната среда в общината 1.00
Местният бизнес сектор подкрепя активно гражданското общество, включително в инициативи за превенция на корупцията и доброто управление 3.00
Местните фирми и бизнес организациите публикуват информация относно техните управителни органи, собственици/членове и стратегически решения за развитие 3.00
Местните фирми и бизнес организациите осигуряват публичност на информация относно техни инициативи, свързани с устойчиво развитие на местната общност 2.50
Бизнес организациите се отчитат за резултатите от своята дейност 2.00
Отчетите на фирмите или друга обобщена информация, свързана с отчетите, са публично достъпни 3.00
Бизнес организациите имат кодекси за бизнес етика и водят активна политика за тяхното промотиране сред бизнеса 2.00
Бизнес организациите осъществяват политика на нулева толерантност към корупцията 2.00
2017 - За страната, стойности на индекса по стълбове