
2017, ОБЩИНА Плевен
Местният бизнес в Община Плевен получава обща оценка 2,53, което е значително под средното за страната. Две от измеренията – роля на бизнеса в местната система за почтеност и механизми за вътрешно управление – получават незадоволителна оценка, като сравнително по-добре е оценен капацитетът на местния бизнес. Представителите на местния бизнес не смятат, че са обект на злоупотреба с власт от страна на органите на местното самоуправление и контролните органи.
За сметка на това изследването продължава да констатира слаба роля в инициирането и провеждането на мерки и политики за добро управление и противодействие на корупцията в общината, като подобна инициатива липсва и от страна на местните власти. По аналогичен начин, местният бизнес сектор, както и гражданският сектор не предприемат съвместни действия за противодействие на корупцията.
Общата оценка относно управлението на бизнеса разкрива по-къществени дефицити по показателя публична отчетност, а също така и по отношение на въпросите за етика в бизнеса. Фирмите и бизнес организациите предоставят публичност на инициативи за развитие на обществото, като този показател е по-висок в сравнение с вече посочените показатели за отчетност и почтеност – те осъществяват редица инициативи за развитие на обществото и предоставят информация за тях, като използват разнообразен кръг от информационни канали, достъпни за цялото общество (сайтове, форуми, бюлетини, пресконференции и предавания/публикации в медии). Същевременно, малка част от фирмите и бизнес организациите публикуват информация относно техните управителни органи, собственици/членове и стратегически решения, като често тя е оскъдна и неактуална. Почтеността е измерителят, получил най-слаб резултат. Изследването показва, че мнозинството от представителите на бизнес сектора не водят активна политика за промотиране на етичните стандарти в сектора и не прилагат в своята практика политика на нулева толерантност спрямо случаи на корупция.
Решенията на местната власт относно правилата за икономическа дейност в общината не са резултат на задкулисно лобиране 3.00
Представителите на местния бизнес не са обект на злоупотреба с власт от страна на органите на местното самоуправление и контролните органи 4.00
Местният бизнес се ползва активно от възможностите за съдебна защита и контрол 3.00
Местният бизнес сектор участва активно в политики за прозрачност и превенция на корупцията в общината 1.50
Местният бизнес сектор е инициатор на собствени политики с ефект върху антикорупционната среда в общината 1.50
Местният бизнес сектор подкрепя активно гражданското общество, включително в инициативи за превенция на корупцията и доброто управление 2.00
Местните фирми и бизнес организациите публикуват информация относно техните управителни органи, собственици/членове и стратегически решения за развитие 2.50
Местните фирми и бизнес организациите осигуряват публичност на информация относно техни инициативи, свързани с устойчиво развитие на местната общност 4.50
Бизнес организациите се отчитат за резултатите от своята дейност 2.00
Отчетите на фирмите или друга обобщена информация, свързана с отчетите, са публично достъпни 2.00
Бизнес организациите имат кодекси за бизнес етика и водят активна политика за тяхното промотиране сред бизнеса 2.00
Бизнес организациите осъществяват политика на нулева толерантност към корупцията 2.00
2017 - За страната, стойности на индекса по стълбове