
2016, ОБЩИНА Сливен
КАПАЦИТЕТ
Адекватни ресурси
Бюджетът на повечето партии се формира основно от централа. Изключение прави една от местните политическите фармации, чийто основен източник са даренията от активисти. Партиите използват помещенията както за партийна дейност, така и за срещи с граждани и обществени каузи.
Независимост и представителство на интереси
Партии от широк политически спектър са представени в Общинския съвет, като в повечето случаи те препятстват определянето на политически решения от конкретни заинтересовани групи със свой тесен частен интерес. Няма налична информация за зависимост на общинските съветници.
РОЛЯ
Подкрепа за антикорупционни програми
Партиите, представени в местния парламент, не са подписали Обществения договор за почтено и открито управление на местната власт, предвиждащ ангажимент за разработване на дългосрочна стратегия за превенция на корупцията в общината и на етичен кодекс. Наскоро е приет Етичен кодекс на общинския съветник.
Взаимодействие с гражданското общество
От началото на новия мандат на Общинския съвет само една партия е предложила своя инициатива, като тя е свързана с изработване на оздравителен план на общината. Може да бъде посочени конкретен пример за подкрепени инициативи на граждански организации или за подкрепени обществени каузи (инициативи, свързани с опазване на децата на пътя пътя).
УПРАВЛЕНИЕ
Прозрачност на местните политически партии
Сайтовете на повечето основни партии на местно ниво осигуряват публично достъпна информация за лицата от местното партийно ръководство и данни за контакт с местните партийни клубове. Малките политически партии нямат сайтове, но информация може да се намери в сайтовете на партийните централи. Адресите на партийните клубове само на част от местните партии са публично известни, но в повечето от тях на видимо място не е осигурена информация за проведени срещи, взети решения и осъществявани кампании.
Отчетност
По данни от одитния доклад на Сметната палата относно отчетите на партиите, представени във връзка с последните местни избори, 60% от партиите, представени в местния парламент, са допуснали нарушения/отклонения от законовите изисквания за отчетност.
Придържане към етични стандарти
Част от партиите декларират, че имат правила за разглеждане на неетично поведение на общинските съветници, но липсват конкретни примери за тяхното приложение. В публичното пространство липсват публикации за неетично поведение и обвинения в корупция спрямо партийни ръководители и представители на партиите в местните институции.
Основни източници на финансиране на партиите 3.00
Използване на предоставеното от общината помещение за партията 5.00
Представителност на политическите партии в Общинския съвет 4.00
Зависимост на политическите групи в ОбС от нерегламентирано влияние 3.00
Готовност на партиите да изпълнят предизборните си ангажименти от Обществен договор за почтено и открито управление на местната власт 1.00
Готовност на партиите да подкрепят ефективно изпълнение на Обществен договор за почтено и открито управление на местната власт 4.00
Нови инициативи на партията/групата в ОбС във връзка с очаквания и потребности на гражданите 2.00
Подкрепа на обществени кампании и граждански инициативи 3.00
Гражданските организации могат да получат актуални данни относно финансирането на предизборните кампании на партиите/кандидатите 3.00
Партийните клубове осигуряват публична информация за дейността на местната партийна структура 3.00
Отчетност на местните политически партии/кандидати 1.00
Партиите имат правила за разглеждане на неетично поведение на общински съветници от тяхната политическа група 2.00
Липсват случаи на неетично поведение и обвинения в корупция спрямо партийни ръководители и представители на партиите в местните институции 4.00
2016 - За страната, стойности на индекса по стълбове