
2016, ОБЩИНА Разград
КАПАЦИТЕТ
Адекватни ресурси
Бюджетът на повечето партии се формира основно от държавната субсидия, предоставена чрез партийните централи. Останалата част се формира от приходите от членски внос. Партиите използват помещенията както за партийна дейност, така и за срещи с граждани.
Независимост и представителство на интереси
Мнозинството в Общинския съвет е доминирано от временни коалиции, които често влияят на политически решения в управлението на Общината. Няма налична информация за зависимост на общинските съветници от нерегламентирано влияние.
РОЛЯ
Подкрепа за антикорупционни програми
Няма данни за партии, подписали Обществения договор в навечерието на изборите. Няма предприети действия от нито една от подписалите партии за изработване на стратегия или Етичен кодекс.
Взаимодействие с гражданското общество
Повечето партии вече са предложили поне една инициатива в новия мандат от проведени поредица от срещи, дискусии и организирани приемни с граждани. Могат да бъдат посочени примери за подкрепени инициативи на граждански организации или собствени инициативи на политическите партии в полза на обществени кампании (поддържане на зелени площи, обновяване на детски площадки).
УПРАВЛЕНИЕ
Прозрачност на местните политически партии
Сайтовете само на част от партиите на местно ниво осигуряват публично достъпна информация за лицата от местното партийно ръководство и данни за контакт с местните партийни клубове. Адресите на партийните клубове на повечето местни партии са публично известни и на видимо място е осигурена информация за провеждани срещи.
Отчетност
По данни от одитния доклад на Сметната палата относно отчетите на партиите, представени във връзка с последните местни избори, 60% от партиите, представени в местния парламент, са допуснали нарушения/отклонения от законовите изисквания за отчетност.
Придържане към етични стандарти
Представители на повечето партии декларират, че съществуват правила и процедури за разглеждане на неетично поведение на общинските съветници, като липсва повече информация относно тяхното приложение. В публичното пространство има единични публикации за неетично поведение и обвинения в корупция спрямо партийни ръководители и представители на партиите в местните институции.
Основни източници на финансиране на партиите 3.00
Използване на предоставеното от общината помещение за партията 4.00
Представителност на политическите партии в Общинския съвет 2.00
Зависимост на политическите групи в ОбС от нерегламентирано влияние 3.00
Готовност на партиите да изпълнят предизборните си ангажименти от Обществен договор за почтено и открито управление на местната власт 1.00
Готовност на партиите да подкрепят ефективно изпълнение на Обществен договор за почтено и открито управление на местната власт 2.00
Нови инициативи на партията/групата в ОбС във връзка с очаквания и потребности на гражданите 3.00
Подкрепа на обществени кампании и граждански инициативи 3.00
Гражданските организации могат да получат актуални данни относно финансирането на предизборните кампании на партиите/кандидатите 3.00
Партийните клубове осигуряват публична информация за дейността на местната партийна структура 3.00
Отчетност на местните политически партии/кандидати 1.00
Партиите имат правила за разглеждане на неетично поведение на общински съветници от тяхната политическа група 3.00
Липсват случаи на неетично поведение и обвинения в корупция спрямо партийни ръководители и представители на партиите в местните институции 3.00
2016 - За страната, стойности на индекса по стълбове