1.99 Община Хасково 2022, Инвестиционен анализ

Оценки

2.78 избрани показатели за Общински съвет, кмет и общинска администрация, структури на съдилища и полиция, относими към средата за икономическа дейност
2.16 избрани показатели за гражданско общество (медии, граждански организации, бизнес и политически партии), относими към средата за икономическа дейност
3.00 структурирана информация за бизнеса относно правилата за икономическа дейност и административното обслужване
1.00 насърчаване на иновативни стартъпи и облекчени условия за нововъзникващи бизнеси
1.00 създадени условия за привличане на инвестиции

В града е създадена индустриална зона с изградена инфраструктура, като след нейното създаване не се регистрират други целенасочени усилия на местните власти за привличането на инвестиции и за насърчаване развитието на новостартиращи бизнеси.
Общинската администрация има добре изградената система за предоставяне на административни услуги с възможност за обратна връзка с потребителите, осигурена публичност на докладите относно дейността й, на анализите за удовлетвореността от административното обслужване и на регистрите, като са създадени функционалности за извършване на справки. Дефицит в работата на администрацията е неглижирането на необходимостта от въвеждане на етична рамка в нейната работа и осигуряването на публичността относно декларирането на конфликт на интереси за всички нива в администрацията.
Сайтът предоставя ограничено количество информация относно условията за осъществяване на бизнес. На началната страница е публикувана секция „За гражданите и бизнеса“. Тя препраща към „Профил на купувача“, „Търгове и конкурси“, „Наем на зали и съоръжения“ и др. Секция „Актуално“ препраща към същите информационни единици, както и към „Публични регистри“. В секция „Административно обслужване“ са посочени предоставяните услуги за различните сектори. Липсва информация относно условията за инвестиции и насърчения и облекчения за новостартиращи бизнес инициативи.
Кметът полата усилия за гарантира публично на информацията относно изпълнението на бюджета и на решенията, предложни за обсъждане. Съществени дефицити се установяват при прилагането на принципите за прозрачност и отчетност относно управленската програма и отчетността относно нейното изпълнение, контролът върху общинските дружества, доставчиците на публични услуги и изпълнителите на обществени поръчки. Дефицити се установяват и при консултативния процес с бизнеса.
Идентичен дефицит се установява и при Общинския съвет. В тази връзка на преден план се открояват липсата на прозрачни механизми за консултации с бизнеса и с гражданското общество при формулирането на политики за развитие на общината, както и неглижирането на темата за етичните стандарти и прозрачността при декларирането на конфликти на интереси.
Местният бизнес разполага със сравнително добри условия за осъществяване на своята дейност – липсват възприятия за оказване на натиск от страна на местните власти. Създадена е индустриална зона с изградена инфраструктура, която позволява да бъдат реализирани нови бизнес инициативи. Фирмите и бизнес организациите проявяват пасивен подход относно възможностите за участие в консултативния процес с местните власти и неглижират темата за включване в антикорупционни инициативи.
Структурите на гражданското общество (медии и граждански организации) имат ограничен принос за осъществяване на обществен контрол върху институциите, респективно за създаване на среда, благоприятстваща инвестициите и честната конкуренция между икономическите субекти.